Wnoszenie i doręczenie piam za pomocą środków komunikacji elektronicznej określa ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne Dz.U. 2005 nr 64 poz. 565 .
Wzory dokumentów elektronicznych, aby mogły być używane i wykorzystywane, powinny być dostępne zarówno dla podmiotów publicznych jak i przedsiębiorców oraz obywateli.
W celu złożenia dokumentu elektronicznego należy wypełnić dostępny formularz (Wyróżnik wzoru pisma ogólnego) załączyć dokument i opatrzyć go bezpiecznym podpisem elektronicznym wygenerowanym w oparciu o certyfikat kwalifikowany wydany przez dowolnego polskiego wystawcę lub za pomocą Profilu Zaufanego.
Aby podpisać dokument elektronicznie pobierz i zainstaluj
Talgos.Cryptopen
Uwaga:
Do składania dokumentów w formie elektronicznej niezbędne jest posiadanie
- bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu (Ustawa z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym Dz. U. 2001 nr 130 poz. 1450 ze zm.).
lub
- Profilu Zaufanego ePUAP, darmowej usługi, umożliwiającej potwierdzenie elektronicznego podpisu składanego przez użytkownika w kontakcie z administracją publiczną za pośrednictwem Platformy ePUAP. Więcej informacji o Profilu Zaufanym można znaleźć na stronie www.epuap.gov.pl.
Po złożeniu elektronicznego dokumentu otrzymają Państwo Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).
Plik do pobrania ===> Pomoc systemu TALGOS.EKURIER