Wnoszenie i doręczanie pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej określa ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne ( tekst jedn. z 2017r. poz. 570).
Wzory dokumentów elektronicznych, aby mogły być używane i wykorzystywane, powinny być dostępne zarówno dla podmiotów publicznych jak i przedsiębiorców oraz obywateli.
W tym celu Powiatowy Urząd Pracy w Gdyni udostępnił:
W celu złożenia dokumentu elektronicznego należy wypełnić dostępny formularz (PISMO OGÓLNE) załączyć dokument i opatrzyć go bezpiecznym podpisem elektronicznym wygenerowanym w oparciu o certyfikat kwalifikowany wydany przez dowolnego polskiego wystawcę lub za pomocą Profilu Zaufanego.
UWAGA:
Do składania dokumentów w formie elektronicznej niezbędne jest posiadanie
1. bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu (Ustawa o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej z dnia 5 września 2016 r. Dz. U. z 2016 poz. 1579 ze zm.).
lub
2. Profilu Zaufanego ePUAP, darmowej usługi, umożliwiającej potwierdzenie elektronicznego podpisu składanego przez użytkownika w kontakcie z administracją publiczną za pośrednictwem Platformy ePUAP. Więcej informacji o Profilu Zaufanym można znaleźć na stronie www.epuap.gov.pl.
Wykaz punktów potwierdzających Profil Zaufany => aktualna lista
W celu wyszukania punktów potwierdzających profil w Gdyni lub Sopocie, należy użyć filtra wpisująć nazwę miejscowości.