Wnoszenie i doręczenie pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej określa ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne Dz.U. 2005 nr 64 poz. 565 .
Wzory dokumentów elektronicznych, aby mogły być używane i wykorzystywane, powinny być dostępne zarówno dla podmiotów publicznych jak i przedsiębiorców oraz obywateli.
W celu złożenia dokumentu elektronicznego należy wypełnić dostępny formularz (Wyróżnik wzoru pisma ogólnego) załączyć dokument i opatrzyć go bezpiecznym podpisem elektronicznym wygenerowanym w oparciu o certyfikat kwalifikowany wydany przez dowolnego polskiego wystawcę lub za pomocą Profilu Zaufanego.
Aby podpisać dokument elektronicznie pobierz i zainstaluj
Talgos.Cryptopen
Uwaga:
Do składania dokumentów w formie elektronicznej niezbędne jest posiadanie
lub
Po złożeniu elektronicznego dokumentu otrzymają Państwo Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).
Plik do pobrania ===> Pomoc systemu TALGOS.EKURIER